2011. március 13., vasárnap

Pancake


Angliában élő ismerősöm, és rendszeres olvasóm,  küldött a hét elején egy ott megjelenő érdekes cikket, ami arról szólt, hogy  minden évben Húshagyó Kedden  megrendezik a szokásos Pancake Day-t. Nálunk fánk, az angoloknál palacsinta! Ott nem csak sütik, eszik,  de dobáló versenyt is rendeznek belőle.  Távol áll tőlem megsérteni bármelyik félt is, de ha angol hagyomány, miért amerikai palacsintának hívják?
Ettől a hírtől felvillanyozva, tegnap reggel ez volt a reggelink. Szoktam néha sütni,  Nigella receptje  alapján, nekem ez jött be, és a mennyiség is hármunknak pont elég.

Hozzávalók:
  • 22  dkg. liszt
  • 2 kiskanál sütőpor
  • 1 teáskanál cukor 
  • csipet só
  • 3 dl.tej
  • 2 db. tojás
  • 3 evőkanál olvasztott vaj.
A hozzávalókat csomómentesre kevertem, forró teflonba, halmokat kanalaztam, mindkét oldalát pirosra sütöttem. Még melegen, porcukorral, juharsziruppal (ezzel az igazi!) pici vajjal, gyümölccsel tálaltam. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése