2011. február 11., péntek

Csíkos keksz


Nem kifejezetten Valentin alkalomra szántam, mert mi nem is tartjuk, számomra olyan mű és kommersz. Inkább a hagyományos, ünnepeket szeretem. Mentségemre legyen mondva,  főzésben már nem vagyok ennyire konzervatív. 
Az ebédhez vettem elő krumplit pucolni, erre ez a csoda került a kezembe....


Mi ez ha nem jel?... hát sütöttem a fiúknak szívecskés kekszet :-)

Hozzávalók:
  • 20 dkg. liszt
  • 8 dkg. cukor
  • 1/4 teáskanál só
  • 1 tojás
  • 10 dkg. hideg vaj
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 1 teáskanál őrölt gyömbér és fahéj. 
A lisztből, cukorból, sóból,  tojásból és a vajból tésztát gyúrok, és két részre osztottam. Az egyik felét a kakaóval és a fahéjjal gyúrtam össze, a másikat a gyömbérrel. A két részből 4-4 ujjnyi vastagságú rudakat sodortam. Felváltva, világos és sötétet egymás mellé sorakoztattam szorosan, beterítettem egy folpackkal, vékonyra nyújtottam, és formával kivagdostam, 180 fokon 8 - 10 perc alatt megsültek


.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése