2010. november 2., kedd

Gnocchi


Egyszer láttam a TV.-be, Giorgio Locatelli,  olasz szakácsot, milyen könnyedséggel elkészítette. Hát, gondoltam, ez egyszerű, főtt krumpli, liszt, tojás, de akkor jött a formázás, valahogy nem akart olyan szép csíkos mintája lenni :(  
és ami az ízét illeti, az sem lett annyira nyerő. Amúgy imádjuk az olasz konyhát, de legközelebb maradok a hagyományos, magyar, prézlis nudlinál. Most már mondhatom, hogy ezt is kipróbáltam!
  • 1 kg. krumpli
  • 1 tojás
  • 25 dkg. liszt
  • só, szerecsendió.
A megmosott krumplit, bő hideg vízben, puhára főztem. Melegen meghámoztam, krumplinyomón áttörtem, és hagytam hűlni. Deszkára borítottam, a közepében mélyedést vájtam, beleütöttem a tojást, sóztam, szerecsendióval meghintettem, hozzáadtam a lisztet és alaposan összedolgoztam. Hosszú hengert formáztam, és lisztezett deszkán másfél centi átmérőjű hengereket sodortam, úgy 6 darabot. Egyforma nudlikat formáztam belőle, és itt jött a trükk! a villa segítségével, széltében becsíkoztam, (azaz próbáltam! többé kevésbé össze is jött, de kifőzés után teljesen eltűnt a minta.) Lisztezett konyharuhán elterítettem és hagytam állni 1 órát.
Forrásban lévő forró, sós vízben zúdítottam, és amikor feljöttek a tetejére, már el is készültek. Takarékra állítottam a tűzhelyet, és a gnocchikat még 5 percig hagytam ázni. Leszűrtem, és tálra tettem. Bármivel lehet ízesíteni, fokhagymás vajjal, zúzott paradicsommal és olívaolajjal, sajtmártással. Én, 10 dkg. ricotta túróval összekevertem még melegen, sóztam,  a tetejére 10 dkg. reszelt sajtot szórtam, meglocsoltam egy pár csepp olívaolajjal és így tálaltam. Lehet nektek ízleni fog!

Így kéne kinézzen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése