2010. november 16., kedd

Sült, rizsgombóc


Ahol kisgyermek van, biztos ismerős a helyzet, amikor a kicsik egy mesét megszeretnek, képesek milliószor is elolvastatni velünk, sőt, némelyik részletet kívülről is fújják. Persze nálunk sem volt ez másképp, a Nővéremék gyerkőceitől örököltük,  "A majom és a rák" című, színes könyvecskét, amit milliószor olvastam fel, hogy a végén már én fújtam kívülről. Japán népmeséről lévén szó, a mesében a rák, megleckézteti a telhetetlen majmot, aki elcserélte az almamagját a rizsgombócért.  Már akkor foglalkoztatott, milyen lehet a rizsgombóc, és mivel nem kedvelem a kínai - japán konyhát, elhessegettem a gondolatot, mindaddig amíg meg nem láttam a TV.-be hogyan készítik.  Annyira megtetszett, hogy ki is próbáltam! Vendégségbe vittem, állítólag ízlett!

Hozzávalók:
  • 2 egész csirkecomb
  • 1 kis fej hagyma
  • 25 dkg. rizs
  • 1db. piros paprika
  • fokhagyma, gyömbér, csipet koriander,  só, bors.
  • liszt, tojás, prézli (zsemlemorzsa) a panírhoz.
A combokat lefejtettem a csontról, bőrét eltávolítottam. Apróra vágtam, a húst, hagymát, paprikát, fokhagymát. A hagymát, fokhagymával pici olajon üvegesre pároltam,  hozzáadtam a húst, és a paprikát, majd fűszereztem: sóztam,  borsóztam, meghintettem korianderrel és a reszelt gyömbérrel, együtt puhára pároltam.A rizst is megpároltam, amikor elkészült, még melegen, 15 x 15cm. folpackba, 1 evőkanálnyit szétterítettem, erre került a töltelékből is 1 evőkanálnyi, majd feltekertem, és gombócot formáztam belőlük, így hagytam kihűlni.


Amikor kihűltek, hagyományos módon paníroztam, liszt, tojás, prézli, bő forró olajban, aranybarnára sütöttem. Hidegen, melegen fogyasztható, magában, vagy ízlés szerint, bármilyen salátához.

2 megjegyzés: