2012. december 20., csütörtök

Sós kuglóf


Annyi sok finom kuglófot láttam blog társaimnál, hogy kedvet kaptam hozzá.  Úgy gondoltam, mivel több az édes süti Karácsonyra, inkább sós változatot sütök, párom nagy örömére!
Különleges és finom, szilveszteri vendégvárásra is megsüthető!
 

Hozzávalók:
  •  4 dkg. élesztő 
  •  kb. 2 dl. langyos tej 
  • 1 tk. cukor
  •  8 dkg. vaj 
  • 45 dkg. liszt 
  • 2 tk. só 
  • 1 ek. Vegamix 
  • 2 db. tojás 
  • 15 dkg. sonka 
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  •  10 dkg dióbél.
A meglangyosított tej felébe morzsoltam az élesztőt, a cukrot, majd hagytam felfutni. A vajat megolvasztottam, lehűtöttem, hozzáadtam a liszthez, sóval, Vegamixel, tojásokkal, és a megkelt kovásszal, és a megmaradt tejjel,jól összegyúrtam, hagytam a duplájára kelni. Közben, felvágtam apróra a sonkát, a petrezselyemzöldet, diót, beledolgoztam a megkelt tésztába. Kivajazott, kilisztezett kuglófformába tettem, letakarva, hagytam további 20 percet kelni.  180 fokon sütöttem, kb. 40 percet.
Tűpróba kötelező! 

 Egy olvasom e-mailben kérdezett, hogy ez mit jelent? A tésztába, fogvájót/hústűt/hurkapálcát/ vagy e célra árusított „szerszámot” azért használunk, mert ezzel ellenőrizhető, hogy megsült a remekmű, ugyanis, ha bele szúrjuk, és ráragad a tészta, azt jelenti, hogy még nincs megsülve, viszont, ha száraz, akkor már készen van!
Kihűlve szeletelhető! 




8 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Orsi,de,bocsi ez itt nem a reklám helye,szeretem én eldönteni,mikor és kit reklámozzak!!

      Törlés
  2. Nagyon guszta, az apósom imádná!! :) Békés, Boldog Karácsonyt! :)

    VálaszTörlés
  3. Kívánok nektek boldog, békés karácsonyt!

    VálaszTörlés
  4. Békés, boldog, örömteli karácsonyt kívánok! :)))

    VálaszTörlés