2012. december 11., kedd

Csirkés buritto


Egészen egyszerűen, összeházasítottam a magyar és mexikói ízeket! Grillcsirkéből mindig marad, ezért ennek a felhasználásához igazodtam. Tortilla, buritto, mind remek, mexikói specialitás, amibe többek közt, bab is kerül, meg csípős szósz, ebből mindkettő kimaradt. Hol a magyar beütés?  a hozzávalókból máris kiderül!

Tortillához:
  • 12 dkg finomliszt
  • 12 dkg. kukoricaliszt
  • 1 kk.só
  • 1 kk.sütőpor
  • 2 ek. olaj
  • 2 - 2,5dl. langyos víz.
Töltelék:
  • sült hús maradék (ha nincs 1 csirkemell)
  • olaj
  • só, bors, pirospaprika
  • 1 ek. méz
  • saláta
  • lilahagyma
  • káposzta
  • paprika+ csípős paprika
  • csicsóka.
Öntet:
  • 2 dl. tejföl
  • 2 cikk zúzott fokhagyma.
Először a lapokat készítettem el, a hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrtam, letakarva hűtőbe tettem. 
A csirkét egyforma  csíkokra vágtam, meglocsoltam egy kevés olajjal, megszórtam a fűszerekkel, mézzel, jól összeforgattam, majd forró serpenyőben, minden oldalát megpirítottam. A salátát megmostam, hagymát felkarikáztam, a káposztát, paprikát, csicsókát vékony csíkokra vágtam. A tejfölben elkevertem a sót, fokhagymát. A tortilla tésztát elosztottam 6 részre, majd mindegyiket egyenként, vékonyra kinyújtottam. Felforrósított teflonba (nem kell kikenni!) tettem, majd amikor kezdett felhólyagosodni, megfordítottam.


A kisült lapokat megkentem a tejfölös öntettel, megszórtam hússal, majd a zöldségekkel, a miénkbe erős paprikát is tettem, feltekerve kínáltam. 
A fiúk kézzel-lábbal tiltakoznak a csicsóka ellen, még csak meg sem akarták kóstolni. Én nagyon szeretem,  3 évig kimaradt az életemből, ezért aztán, szinte mindenhez eszem, nem szoktam őket becsapni, most először megtettem, persze, utólag bevallottam, elmondásuk szerint, észre sem vették!



2 megjegyzés: