2012. október 21., vasárnap

Tökös-mákos pite


Roppant finom, tipikus őszi, finomság. A tésztája ugyan az, amit már kívülről fújok és oly sok sütihez használom, de mit tegyek,  nem tudok betelni vele! Ezért a tésztát nem is írom, ITT megtalálható.

A tökös töltelékhez:
  • 1 kg. sütőtök
  • 4 ek. cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 kevés fahéj.
A mákos töltelékhez:
  • 15 dkg. őrölt mák
  • 10 dkg. cukor
  • 1,5 dl. tej
  • 1 citrom reszelt héja.
 A sütőtököt nagyobb kockákra vágtam, húsát lereszeltem, a cukorral és a többi hozzávalóval puhára főztem.  Ha nem elég édes a tök,  még tehetünk bele cukrot, nekem ennyi elég volt.
A mákot, a felforralt tejbe szórtam, megfőztem, (kb. 1-2 perc) citromhéjjal, cukorral  ízesítettem, mindkét tölteléket hagytam kihűlni.

A tésztából két lapot nyújtottam, kikentem egy tepsit, leterítettem az egyik tésztát, ráhalmoztam a mákos tölteléket, majd erre a tököset, erre borítottam a másik kinyújtott tésztalapot. Tetejét villával megszurkáltam, tojással megkentem, forró sütőben, 190 fokon, 30-35 perc alatt készre sütöttem. Amikor langyosra hűlt, porcukorral meghintettem.



8 megjegyzés:

  1. De szép színes-csíkos!
    Én tavaly próbálkoztam sütőtökös sütivel, nem nagy sikert aratva vele... pedig nekem ízlett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már rájöttem,hogy a tökkel készült édességeknél fontos az ízesítés,akkor igazán élvezhető.

      Törlés
  2. Nagyon mutatós, guszta! Nagyon sokat hallottam már erről a párosírásról , de még nem kóstoltam pedig biztos finom. Még rétesnek is szokták ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Igen, habár, ha jól tudom, abban a verzióban, a főzőtököt használják, de, ezzel sem lehet rossz.

      Törlés
  3. Megcsináltam és az enyém is gyönyörű, színes-csíkos lett. És nagyon finom is, nem túl édes. Mindenkinek ízlett. Köszi a receptet!
    Zizu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zizu, nagyon szívesen, gyere erre máskor is!

      Törlés