2012. október 14., vasárnap

Őszi ínyenc csirkemáj



Az ihletet, a már oly sokszor készített   májpástétom receptem adta, na, meg a szőlő evés közben pattant ki az is a fejemből, mi lenne, ha a holnapi máj mellé is dobok egy pár szemet belőle. Aki nem próbálta még ki, milyen a máj szegfűszeggel és fahéjjal, az ne féljen kipróbálni, mert remek ízharmónia, érdemes megkóstolni!

Hozzávalók:
  • 2 nagy hagyma 
  • 2-3 ek. olívaolaj
  • fél kg. csirkemáj
  • 0,5 dl. Tokaji aszú ( ez el is maradhat)
  • 1 nagy marék muskotályos szőlő
  • só, bors,  őrölt szegfűszeg - fahéj-pirospaprika.
A szőlő szemeket félbevágtam, és kiszedtem a magokat. A felhevített olajban, megpirítottam a vékonyra szeletelt hagymákat, sóztam, borsóztam, majd rákerültek a megmosott, megpucolt májak.  Együtt még pirítottam pár percig, majd hozzáadtam a pirospaprikát, szegfűszeget, fahéjat, szőlőt és hozzáöntöttem a bort. Lefedve, lassú tűzőn készre főztem, ha szükséges, még utána sózható.  Párolt rizzsel tálaltam.

 

10 megjegyzés:

  1. Ó de nagyon guszta! Nagyon finom lehet ezekkel a fűszerekkel és a szőlő hozzá, a májat nagyon szeretjük.De az a fűrt szőlő is jöhetne most elszemezgetném !Szinte érzem az illatát !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kísérletezni, keresik majd,mi is ez a különleges íz!Egyik kedvenc gyümölcsöm :)

      Törlés
  2. PO-tól kattintottam ide. Jók a cuccaid! Egy fontos összetevőije van a receptjeidnek: Szeretet. Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm! Külön örülök,ha ezt valaki észre is veszi,és értékeli ;)

      Törlés
  3. Egyébként meg k.annyát a google-nak. Méghogy én robot. 10 percbe telt az ótvar betűket beírnom. Most mit írjak, ha egy ablak van a képen?

    VálaszTörlés
  4. De szép az a fürt szőlő:-) Pedig nem is az a főszereplő. Még nem ettem ilyen fűszerezésű májat, de biztosan fincsi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ihletemet szerettem volna érzékeltetni, úgy látom sikerült :) Ki kell próbálni, tényleg nagyon finom!

      Törlés
  5. Örülök, hogy visszatértél, de annak nem, hogy olyan távolról írsz már:(( (bocsi). De mindenképp szívből kívánok sok jót és szépet nektek!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát,az élet furcsa fintora...
      Nagyon köszönjük!

      Törlés