2012. október 6., szombat

Sertésbélszín Budapest módra




   Újra itt :)  Hosszú és fáradságos nyár után, különleges kalandokkal , túl egy költözésen, dús teendők mellett, megérkeztem!
 Lassan már elvonási tüneteim voltak, úgy a blogolás iránt, mint a megszokott, főzés után is.  A gyomrunk kikészült  a sok rendelt kajától, és egy adott ponton már nem volt türelmem kivárni, amíg elkészül a konyhám, így vettem egy mini villanyrezsót és azzal próbáltam valami ehetőt is előállítani. A konyhám elkészült, de akadt más akadály, a fényképezőgépem töltőjét is sikerült rendesen elrakni, de most már apadnak a doboz mennyiségek, nagyjából, kezd  helyreállni a rend,  minden téren! A menüm főcíme egyben utalás is, hogy drága szülő városomat Kolozsvárt elhagyva hova is költöztünk, újból! De erről a témáról, nem írnék momentán többet, talán, egyszer(?)... Recept!

Hozzávalók:
  • 80 dkg. szűzpecsenye
  • 1ek. vaj
  • 2 ek.olívaolaj
  • 1-1 fej lila és vöröshagyma
  • 1 csík füstölt szalonna
  • 2-2 paprika, paradicsom
  • 20 dkg. gomba
  • 15 dkg. zöldborsó
  • só, bors, paprika.
A húsbóll ujjnyi vastag szeleteket vágtam, sóztam,borsóztam.  A raguhoz, minden hozzávalót, egyformára felkockáztam, majd ebben a sorrendben sütöttem; először  a szalonnával kezdtem, ehhez hozzáadtam a hagymát, amikor már üvegesre sült, hozzáadtam a paprikát, borsót, paradicsomot, gombát, sóztam, borsóztam, meghintettem pirospaprikával, letakarva, lassú tűzőn puhára főztem, ami kb. 10 percet vett igénybe, közben a hús is megsült.
Külön, a  vajat az olívaolajjal összemelegítettem, a hússzeletek mindkét oldalát hirtelen kisütöttem benne, az elkészült raguval tálaltam.
Az eredeti receptben,  libamájjal dúsítják, na, az most nem került bele, de, így is nagyon finom lett!



19 megjegyzés:

  1. Üdv a blogvilágunkban , de jó hogy itt vagy! Először is nagyon jó az új fotód! Nagyon jól néz ki guszta ez a finomság ! Szeretem az ilyen zöldséges húsokat, csak a férjuramnak van ellene kifogása.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi mindent ;) Nálunk, hála Istennek megeszik a fiúk a zöldséget,főleg húsokkal!

      Törlés
  2. Isten hozott újra Gasztroblogesztányban, ahogy Alíz mondaná:)
    Ismét Budapesten vagytok? Szép város kirándulni, de azt hiszem nem tudnám megszokni a nagyvárost, vagy ki tudja:) De ha választani kellene Kolozsvár és Budapest között, akkor Budapest:)
    Amúgy épp ma olvastam ezt a receptet A magyar konyha című szakácskönyvemben, és nagyon megtetszett, és íme látom nálad is:)

    VálaszTörlés
  3. Üdv újra a fedélzeten, jó, hogy megjöttél! :) Guszta nagyon a husi, meg persze a köret is, nagyon finom fogás így együtt! :)

    VálaszTörlés
  4. Jó hosszú szüneted volt! :) Üdv újra itt, és persze Pesten is! :) Micsoda tálalás. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem terveztem ilyen hosszúra, de így sikerült, a díszítés viszont egy perc volt!

      Törlés
  5. Bocsi, de a sertésnek nincs bélszín része! Az szűzpecsenye!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, köszönöm a figyelmeztetést, de természetesen tisztában vagyok vele mit eszünk, hiszen én vásároltam!

      Törlés
  6. Nagyon örülök, hogy újra itt vagy Márti:) Remek ez az étel, finom, friss ízek és Budapest nagyon szép város. Remélem megszokjátok az új lakást, az új várost és jól fogjátok magatokat érezni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nekünk Budapest nem új város, hiszen éltünk már itt 18 évet :)

      Törlés
  7. Szia Márti! Üdv újra itt! Remek finomságot hoztál. :)

    VálaszTörlés
  8. Drága Márti annyira örülök, hogy itt vagy újra!! Egész nap Bp-en voltam Apával, akár meg is látogathattalak volna! ;D
    Óriási költözködésen vagy túl, kíváncsi lennék a részletekre az új konyhádra, és érzéseidre ezzel kapcsolatban, de nem erőltetem, ha kedved lesz biztosan megírod! :)
    Ötletes az ételválasztásod és biztosan nagyon finom!
    Remélem azért pihenésre is jutott időtök a nyáron! :)
    Ja, és nagyon tetszik az új profilképed!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm! Na, ha tudtam volna hamarabb,hogy erre jártál!
      Sajnos a pihenés elmaradt idén :(

      Törlés
  9. Kedves Márti, örülök, hogy jelentkeztél, de azt nem gondoltam volna, hogy ilyen közelről fogod tenni:-) Bennem is felébredt a kíváncsiság, hogy miért, de nem kérdezősködöm. (Vagy ez már az?)
    A lényeg: az étel:-) Nagyon jól néz ki, tetszik a sok zöldség a husi mellett. Szerencsére a gyerekek is egyre többfélét megesznek, így már kisebb gond a főzés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) Így valahogy a fiam is jobban megeszi a zöldségeket.

      Törlés
  10. Remekeltél!!! Én is belefáradtam a költözésbe, és még felújításban vagyunk... Találkozhatnánk!!! 30.ától ráérek :)

    VálaszTörlés