2012. október 17., szerda

Házi mustár



Mustár párti vagyok, ezért már rég izgatta a fantáziámat, hogy vajon milyen lehet a házi készítésű ? Annyi mindent csinálok-csináltam házilag, gondoltam, ezt is kipróbálom. Hát, nem nagyon ízlett, gondoltam, még szerencse, hogy csak egy kis üvegcsével kísérleteztem, és bánatosan betettem a hűtőbe, gondoltam, majd valamibe elhasználom.  Aztán, ott várt, türelmesen, pár nap után elővettem, beleszagoltam, és tökéletes mustár illata és íze lett. Biztos ez a titka, hogy pár napig érlelni kell!

Hozzávalók:

  • 10 dkg. mustármag
  • 1/2 dl. borecet
  • 1/2 dl. víz
  • 1 kk. torma
  • pár csepp citromlé
  • csipetnyi só
  • 1-1 fél mokkáskanál bors, szárított tárkony, szegfűbors.
Először a mustármagot mozsárba összetörtem (én szándékosan hagytam egy kicsit darabosra) , majd a többi fűszert is,  apránként hozzáadtam a citromlevet, ecetet,vizet, tormát,  és pépesre kevertem. Üvegbe kanalaztam, 2 hétig hűtőbe érleltem!
Aki szereti a csípős mustárt, növelje a torma mennyiségét.


9 megjegyzés:

  1. Na, a házi mustár gondolata engem is régóta foglalkoztat annál is inkább, hoyg egyszer egy finomnak tűnő receptet is találtam hozzá. Másabb mint a tied, bár nem tudnám megmondani, hogy pontosan mi jár bele. Meg kellene találnom ahhoz a lapot, amiben olvastam, vagy fel kellene hívnom a barátnőmet, aki egyszer szintén említette, hogy az ő vidékükön úgy csinálják. Szerintem is szükséges hozzá az érlelés. Biztos finom ez a változat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Romváry Vilmos "Fűszerek könyvéből"a tipp :)

      Törlés
  2. jaj de jó Márti, hogy túl vagy a költözködésen! A karácsony már békés körülmények között ér majd! :-) Nem minden egoizmus nélkül mondom ezt, mert alig várom a karácsonyi receptjeidet (is)! :-)))
    Sok puszi neked újra itthon (nekem itthon :-))!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Nekem mondod? strapás volt a nyár.Már töröm a fejemet az ünnepi fogásokon :) köszi, nyugodtan, most már nekünk is az!

      Törlés
  3. Fő hogy győztél sikerélményed van! Nagyon szeretem én is a mustárt de eddig még nem jutott eszembe hogy házilag is lehetne? Biztos finom, guszta!

    VálaszTörlés
  4. Én is kipróbálnám szívesen, csak azt hiszem átpaszíroznám vagy ilyesmi, mert én nem szeretem daraboson:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ajánlóm, a mozsárban zúzzál mindent porrá, akkor krémszerű lesz!

      Törlés