2010. szeptember 30., csütörtök

Pompos







Magyar pizza! Régi, vidéki eledel, ami a kenyér tésztából kimaradt, megkenték házi tejföllel, szalonnával, kolbásszal, lila hagymával és külön kisütötték a kemence előterében. Eredeti neve Töki Pompos, állítólag Tökről származik.
Ettem egyszer egy kirakodó vásárban, eredeti kemencébe sültet, és már akkor eldöntöttem, hogy ez pofon egyszerű és megsütöm én is, aztán feledésbe merült, tegnapig. A kezembe került egy újság, és ebben közölték a receptet, és mivel tartalmas levesünk volt, mellé meg is sütöttem, igaz nem kemencébe, de így is nagyon finom lett.

Hozzávalók:

  • 50 dkg. liszt
  • 3 dkg. élesztő
  • 2 közepes krumpli
  • 1teáskanál só.
  A tetejére:
  • tejföl
  • 2 cikk fokhagyma
  • szalonna, kolbász ami van éppen otthon
  • 2 közepes lilahagyma.
A meghámozott krumplit felkockáztam, és sós vízben puhára főztem. Az élesztőt kevés vízben elmorzsoltam. A lisztet, mély tálba szitáltam, a közepét kimélyítettem, ide került az áttört krumpli, majd így hagytam kihűlni. Közben a felfutott élesztőt is hozzáadtam, egy kis kanál sóval meg annyi langyos vízzel , amennyit felvett a liszt, rugalmas tésztát dagasztottam. Letakarva, duplájára kelesztettem, a sütőt előmelegítettem. A tésztát lisztezett deszkán kisujjnyi vékonyra nyújtottam, lisztezett tepsibe raktam. Egy villával megszurkáltam. Na most az eredeti recept szerint 10 percig elősütjük, de én kihagytam ezt a macerát, nem ártottam vele!  Megkentem fokhagymás tejföllel,  a szalonnát felkockázva kisütöttem és így tettem rá, karikára vágott hagymát, és vastagon megszórtam házi juhsajttal. Szép pirosra sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése