2013. május 9., csütörtök

Karamellizált újhagymás, kecskesajtos lepény


 Rég ettem ilyen finom pitét! A Nővérem, ellát mindig Németországból, jobbnál-jobb receptes újságokkal, amiket aztán, szorgalmasan még le is fordít nekem, mert a német nyelv tanulása kimaradt az életemből!
Ez a remek recept is így került hozzám, kisebb módosítással, ugyanis az eredeti receptben, készen vásárolt vajas tészta szerepelt. A kecskesajtot, kifejezetten ajánlóm hozzá, (vagy, válasszunk hozzá valami más karakteresebb ízű sajtot)  ugyanis a karamelles zöldhagymát remekül kiegészíti.

Tészta hozzávalói:
  • 20 dkg. liszt
  • 12,5 dkg. vaj
  • 1 dl. hideg víz
  • 1 tk. só
  • csipetnyi cukor. 
Tetejére:
  • 2 csokor újhagyma
  • 1 dl. tejföl
  • 10 dkg. kecskesajt
  • diónyi vaj
  • 2 ek. cukor
  • őrölt fehérbors
  • csipetnyi só.
A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrtam, letakarva hűtőbe tettem 30 percre (de előző nap is elkészíthető!).  A hagyma gyökér részét levágtam, kettévágtam, megmostam, leitattam róluk a vizet. A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a cukrot, kevergettem, amíg fel nem olvadt, majd hozzáadtam a zöldhagymákat, megsóztam, és többször átforgatva hagytam 1-2 percig párolódni, majd lehúztam a tűzről és hagytam kihűlni.
A tésztából, lisztezett deszkán téglalapot nyújtottam, tepsire terítettem (előtte kikenjük, nekem van szilikonos lapom, így erre nem volt szükség) megkentem a tejföllel, ráreszeltem a kecskesajtot, elrendeztem rajta a zöldhagymákat, megborsóztam, és előmelegített 200 fokos sütőben, 25-30 percig sütöttem. Langyosan szervíroztam. Remek kiegészítője egy tartalmas levesnek, mi  pl. karalábéleves után ettük!





12 megjegyzés:

  1. Látványnak is nagyon szép de gondolom nagyon finom volt! Nagyon szép a rózsád is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon finom! és a rózsa,örülök,hogy észrevetted,most nyílt ki újra,a Páromtól kaptam:)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik, igazi ínyenc pite, karamellizált újhagyma, kecskesajt, együtt isteni lehet. Akkor gondolom a nővéred is szeret főzőcskézni, megosztjátok a finom recepteket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó,igen, nagyon ügyes háziasszony,nálunk, örök téma a főzés! 1 éve költözött Németországba, most vezet be az ottani konyhába :)

      Törlés
  3. Jajj Márti, ez nagyon tetszik:) Szeretném:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamar elkészül,és ha csak magadnak készíted is elfogy, mert nem egy nagy adag!

      Törlés
  4. Óh, ezt nagyon szeretném;mondjuk vacsorára!:))

    VálaszTörlés
  5. Hozz még ilyen recepteket! Nagyon jól néz ki, s milyen finom lehet!

    VálaszTörlés