2013. április 9., kedd

Pörkölt Olténiai módra


Külön tetszett, hogy teljesen másképpen főzik, mint a már megszokott magyaros társát, ezáltal új ízt is kölcsönöz ételünknek. Az eredeti receptben még erdei gombával dúsítják, ezt én most elhagytam, nem volt időm gombászni :)

Olténia, Románia D-Ny. részén található, igen híresek zöldségtermesztésükről, ott terem a legfinomabb padlizsán, paprika, amit az egész ország területére szállítanak, azaz szállították, mert lassan ki lesznek szorítva, „hála” a nagy multiknak! Sajnos, ott sem tudják már a lépést tartani velük, így lassan elvész a süllyesztőbe, de ez már más téma…

Hozzávalók:
  • 50 dkg. sertéscomb 
  •  25 dkg. császárszalonna
  •  2 nagy fej hagyma 
  • 2 dl. paradicsomlé 
  • 4 cikk fokhagyma 
  • 1 húsos paprika 
  • só, bors, olaj.
 A kockára vágott húst, kevés forró olajban megsütöttem, tálra kiszedtem. Rendre süssük, egyszerre csak annyit tegyünk a serpenyőbe, amennyi elfér, különben, levet ereszt, de az sem baj, mert leszűrve, a további főzési folyamatnál felhasználható. A fennmaradó olajban kisütöttem az ugyan csak felkockázott szalonnát, ezt is kiszedtem.
Ebben a zsiradékban pirítottam meg az apróra vágott hagymát, fokhagymát, és paprikát. Amikor már üvegesre pirultak, felöntöttem a paradicsomlével, lassú tűzön hagytam 5 percig főni, majd beletettem a kisült húskockákat, meg a szalonnát, sóztam, borsóztam, öntöttem rá kb. 1 dl. meleg vizet, lefedve készre főztem.  Stílusosan,  puliszkával tálaltam. 




12 megjegyzés:

  1. Márti, ez finom lehet, így olteniai módra.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és igen finom lehet! Biztos hogy egészen más az íze különösen a szalonnától ! Egyszer kipróbálom kíváncsi vagyok az ízére , tetszik a recepted!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, gyönyörű színe van:)

    VálaszTörlés
  4. Nem nagyon szeretem a pörköltet, de így puliszkával szívesen megkóstolnám. Tényleg nagyon szép a színe:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott, majdnem minden féle pörkölthöz kínálnak puliszkát,így mi is átvettük.

      Törlés
  5. Csodaszép a színe és nagyon finom is lehet, főleg a puliszka körettel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! érdemes kipróbálni,mint már írtam Trollanyunak,bármilyen más pörkölthöz is kiváló!

      Törlés
  6. Illik a terítő a pörkölthöz:-) Finom lehet, jó paradicsomosan, szalonnásan, puliszkával... de régen is főztem puliszkát, pedig szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      mi elég sűrűn esszük,minden formában szeretjük.

      Törlés