2013. április 14., vasárnap

Krémes


Azt hiszem, ezt a tejszínhabos változatot nevezik franciakrémesnek, nem vagyok nagyon otthon a krémesek terén, talán azért, mert nem rajongok érte, de, csendben megsúgom, a Férjem szülinapjára készítettem! A napokban faggattam, hogy mit süssek neki, erre ő azt mondta krémest! így ezt sütöttem:)  Kicsit csaltam, mert kész réteslapot használtam hozzá.

Tésztához:
  • 1 csomag réteslap (12 db.-os)
  • 2 dl. tejföl
  • fél dl. olaj
  • porcukor megszórni.
Krémhez:
  • 1 L. tej
  •  25 dkg. cukor
  • 3 db. tojás
  • 10 dkg. étkezési keményítő
  • csipetnyi só
  • 5 dkg. vaj
  • 1 rúd vanília
  • 1 citrom reszelt héja
  • 5 dl. tejszín.
A  lapokat kettévettem (6-6), az olajat elkevertem a tejföllel és  egyenként lekentem őket.  2 sütőlemezen  előmelegített sütőben, 190 fokon 12 percig sütöttem. Még melegen az egyik lapot kockákra vágtam, a másik lapot  egy tepsi aljára terítettem. Szabjuk méretre, azt javaslom, kisebb és magasabb falú tepsibe készítsük, így szép magas lesz a krémesünk, tapasztalatból tudom, hogy sima tepsibe lapos lesz
A cukrot és a keményítőt, egy lábosba szórtam,  beleütöttem a tojásokat, összekevertem, hozzáadtam a csipetnyi sót, a ketté vágott vanília rudat, és hozzáöntöttem a tejet, lassú tűzön, folytonos keverés mellett besűrítettem, kb. 10-15 perc. Amikor már besűrűsödött, levettem a tűzről, kihalásztam belőle a vanília rudat,  hozzáadtam a vajat, reszelt citrom héját, és  a tésztalapra öntöttem. Egy vizes fóliával lefedve, hagytam kihűlni, (a tejszínhab és a lapok a tetejére, már most is rátehető!) majd hűtőben pihent,10-12 órát. Másnap, a tejszínt kemény habbá vertem, elosztottam a vaníliakrém tetején, majd a kocka tésztalapokkal beterítettem, megszórtam porcukorral, és felszeleteltem. Megkóstoltam, nagyon finom!
 

9 megjegyzés:

  1. Sok boldogságot a férjednek szülinapjára ! Gyönyörű lett a krémesed:) Én nagyon szeretem,mondhatom egyik kedvencem:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett, én sem emlékszem milyen a francia krémes, de ez tetszik nekem, a krém színe is nagyon jó. Boldog szülinapot kívánok a férjednek:)

    VálaszTörlés
  3. Isten éltesse férjedet nagyon sokáig! Nagyon szép a krémesed, én elnézném neked hogy bolti lapokat használtál ha megkóstolhatnám?:-) Jó régen ettem pedig milyen finom !

    VálaszTörlés
  4. Boldog szülinapot a férjednek, igazi finomságot készítettél számára:)

    VálaszTörlés
  5. Az én Férjem is krémest kérne:-) Nagyon szép lett, biztos elégedett az ünnepelt vele! Isten éltesse sokáig! (Én is bolti leveles tésztából szoktam a lapját, elárulom:-))

    VálaszTörlés
  6. Csodaszép lett, meg persze biztosan nagyon finom is! :) Isten éltesse a párodat erőben, egészségben! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon köszönöm mindenkinek a jókívánságokat! majd kapok, hogy megemlítettem az apropót :) nem szereti a nyilvánosságot!

    VálaszTörlés
  8. Fantasztikusan néz ki a krémesed, egyik nagy kedvencem!
    A férjednek utólag is nagyon boldog születésnapot kívánok!

    VálaszTörlés