2011. május 7., szombat

Ordás Rákóczi


Mivel a statisztikám szerint, több a külföldi látogatóm, mint a hazai, tapasztalatból tudom, hogy nagyon sokan nem ismerik az ordát. Erdélyben nagyon népszerű, ilyenkor, tavasszal jelenik meg,  főleg palacsintába töltik, friss kaporral, de más finomság is készíthető belőle. Akinek lehetősége van, és Erdélyben jár, feltétlenül kóstolja meg, az ittenit!  Bővebben az ordáról itt olvashattok.
A hagyományos Rákóczit, ordával bolondítottam meg, és nagy sikere volt!

Tészta hozzávalói:
  • 30 dkg. finomliszt
  • 20 dkg. vaj
  • 10 dkg. porcukor
  • 1 egész tojás.
Töltelék:
  • 50 dkg. orda
  • 1 egész tojás
  • 2 evőkanál búzadara
  • 10 dkg. cukor
  • 1 citrom reszelt héja.
Tetejére:
  • 4 tojás fehérje
  • 16 dkg. porcukor
  • 30 dkg. baracklekvár.
A tészta hozzávalóit, gyors mozdulatokkal összedolgoztam, majd fél centi vastagságúra nyújtottam. Kikent tepsibe, terítettem, villával megszurkáltam,  előmelegített 160 fokos sütőben világosra sütöttem. Amikor langyosra hűlt, elkentem rajta 2-3 evőkanálnyi baracklekvárt. 
 A tölteléket, alaposan összekevertem, egyenletesen elosztottam a tésztán. Még 5-8 percig visszakerült a sütőbe, hogy a tojáshab alatt ne maradjon nyers a töltelék. Ez alatt, a tojásfehérjékből, habot vertem, csipet sóval, amikor kezdett összeállni a hab, adtam apránként hozzá a cukrot. Habzsákban töltöttem (akinek nincs, sima nejlon zacskóba töltheti, száját szorosan összegumizva, a végére kis lyukat vágva, ugyan ez a művelet elvégezhető), átlósan rácsokat formáltam. A köztes részeket, bőven baracklekvárral kitöltöttem. 160 fokon, újabb 8-10 percig szárítottam, amíg a hab, arany barnára sült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése