2011. május 15., vasárnap

Málnás piskótatallér


Szerintem, szórakozik velem a blogger! de nem hagyom, közlöm még egyszer!! szóval...


A tegnap csajos délutánom volt! A fiam osztály kiránduláson volt, a férjem lazított  itthon, én meg a barátnőmmel aktívan pihentünk! Első utunk a Farkas utcába vezetett, ahol Dsida Jenő születésnapi évfordulója (104 év) alkalmából, közös szavaló estet szerveztek. Nagyon remek volt, vibrált a levegő és az energia:)
Innen elkezdtük látogatni sorban, a Kolozsvári múzeumokat, mivel most szervezték meg a "Múzeumok Éjszakáját”. Itt is, rengeteg érdekes dolgot láttunk. Éjszaka értem haza valamikor, hulla fáradtan, de megérte, mert jó buli volt, sok élménnyel!

Mára, íme, a piskóta tallér, házi változata, na, nem ma sütöttem, hanem még pénteken, remek móka, ha gyerek kezek is szorgoskodhatnak a készítésében!

Tészta:
  • 150 g. liszt
  • 1 késhegynyi sütőpor
  • csipet só
  • 75 g. puha vaj
  • 75 g. porcukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1 evőkanál víz
  • 1/2 citrom reszelt héja.
Töltelék:
  • 3 dl. málnalekvár (vagy tetszés szerint más ízesítésű)
  • 3 evőkanál zselatin.
Tetejére:
  • 30 dkg. ét csoki
  • 2 evőkanál olaj.
A tészta hozzávalóit összegyúrtam,  fóliába csomagolva, hagytam hűtőben pihenni 1-2 órát. Ez alatt elkészítettem a zselét. A zselatint beáztattam 2-3 percre fél dl. hideg vízben. A  lekvárhoz adtam, folyamatosan kevergetve, felmelegítettem, éppen csak forrásig. Egy tepsit hideg vízzel kiöblítettem, erre simítottam a málnás zselét, majd hagytam teljesen megszilárdulni. 
A tésztából, kis köröket szaggattam, előmelegített sütőben, 170-180 fokon, 10-15 percig világosra sütöttem. Amikor már kihűltek, a málnazseléből is, pálinkás pohárral, kis köröket szaggattam, a tészta korongra helyeztem. Egy lábosba vizet öntöttem, egy kisebbe, ami pont ennek a tetején elfért, beletördeltem a csokit, és hagytam vízgőz fölött teljesen felolvadni, ezután adtam hozzá az olajt, (ettől szép fényes lett száradás után a máz) és minden korongot bevontam vele. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése