2011. február 2., szerda

Szabógallér leves


...vagy lebbencs leves . Nálunk így mondták, szabógallér és ez is, egy olyan gyermekkori íz! mostanában, olyan tésztás kedvembe vagyok.
Aki nem szeretne bíbelődni a tésztával, kapható készen zacskós, vagy sima kockatésztával is elkészíthető,  bár volt már olyan, hogy a megmaradt lasagne lapokból törtem darabkákra 2 ívet és ezzel is tökéletes volt.

Hozzávalók:
  • 15 dkg. lebbencstészta
  • 5 dkg. füstölt szalonna
  • 30 dkg. burgonya
  • 1 fej hagyma
  • zöldpetrezselyem
  • só, pirospaprika.
Tésztához:
  • 30 dkg. liszt
  • 1 tojás
A lisztből és a tojásból tésztát gyúrok, vékonyra nyújtom és nagyobb kockákra vágom, nagyon nem lisztezem, mert akkor csirizes lesz a kifőzésnél, majd hagyom szellős helyen száradni, a legjobb egy napig.
A szalonnát kockákra vágva kisütöm, a pörcöket kiszedem. A hagymát apróra vágom, megpirítom a zsírban, erre dobom a lebbencs tésztát, és rózsaszínűre pirítom. Megszórom pirospaprikával, sózom, a kockára vágott burgonyát is beleteszem, felöntöm vízzel, nagyon lassan puhára főzöm. Zöldpetrezselyemmel, a pirított szalonnával megszórva tálalom.

4 megjegyzés:

  1. Egy ilyesmi receptet kerestem, köszi!

    VálaszTörlés
  2. Ez lebbencsleves, nem szabógallér leves! A szabógallér levesben a tészta töltelékes! Gyerekkoromban sokat ettem, szeretem, én is szoktam főzni. Így 70 felé jobban ismerem ezeket a dolgokat.

    VálaszTörlés