2011. február 22., kedd

Ropogós szezámbundás zeller hasáb, kapri tartárral


Valami könnyű, gyors és  laktatóra vágytam. Volt itthon egy nagy fej zeller, kipaníroztam és ez sült ki belőle. 

Hozzávalók:
  • 1 nagy fej zeller
  • 1 tojás
  • liszt, zsemlemorzsa+ 2 evőkanál szezámmag a panírhoz.
  • só, cukor
  • olaj a sütéshez
  • 2dl. majonéz
  • 1 dl. tejföl
  • 1 evőkanál kapribogyó
  • pár csepp citromlé.
A zellert megpucoltam, és ujjnyi hasábokra vágtam. Feltettem főni, annyi vízben, hogy éppen ellepje, sóztam és egy teáskanál cukorral ízesítettem. Nem kell puhára főzni, inkább roppanósra, mert a panírozásnál széttörne. Leszűrtem, és hagytam egy picit hűlni, majd paníroztam. Liszt-tojás-prézli, amit előtte összekevertem a szezámmaggal. Bő forró olajban, szép pirosra sütöttem. A tartármártáshoz összekevertem a majonézt,  tejföllel, citromlével, sóval, pici cukorral és a kapribogyóval. Párolt rizs passzol hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése