2010. október 11., hétfő

Fűszeres húsgolyók


Nagyon finom! Olivernek a "Főzni gyorsan és jót!" című könyvéből származik, kisebb módosítással.

Hozzávalók:
  • 1/2 kg. darált hús, a legfinomabb, marha-sertés vegyesen
  • 1 tojás
Fűszerek:
  • oregáno, koriander, római kömény, rozmaring, só, bors.
Szószhoz:
  • 3 cikk fokhagyma
  • 2 doboz hámozott paradicsom (én 4 nagy  paradicsomot aprítottam fel)
  • friss bazsalikom
 A római köményt, a koriandert serpenyőben egy picit megpirítottam,majd mozsárban sóval összetörtem.
Hozzáadtam a darált húshoz, a többi fűszerrel, tojással, jól összegyúrtam. Kevés olajat hevítettem és a húsból, ping-pong labda nagyságú golyókat formáztam vizes kézzel, majd minden oldalukat pirosra sütöttem.
A szószhoz is kevés olajat melegítettem, kb. 2 evőkanálnyit, megpirítottam benne a zúzott fokhagymát, és hozzáadtam a meghámozott paradicsomokat, sóztam, borsóztam, pici cukrot adtam hozzá. Lefedve összefőztem. Tűzálló tál aljára öntöttem a paradicsom szószt, meghintettem friss bazsalikommal,  sűrűn kiraktam a kisült hús golyókkal. Tetejére mozzarellát reszeltem, sütőben szép pirosra sütöttem. Spagettivel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése