2010. október 11., hétfő

Feketetói vásár


Körösfeketetó (Negreni) , itt rendezik meg, minden év Október második hétvégén, csütörtöktől-vasárnapig,  a híres, 1815 óta bejegyzett vásárt. Gyönyörű a táj. Szikrázó napsütést  fogtunk ki, ami vonzotta a sok vásárlót is. Rengetegen  voltak, legalábbis szombaton. Olyannyira, hogy a Sebes-Körösön átvezető hídon, 15 perc alatt lépésben jutottunk csak át!


Persze akadtak erősek és bátrak, akik a jéghideg folyón át próbáltak hamarabb átkelni!




A hídról..


Sok szép népviselet, és kézimunka!


Régiségből is volt elég...


Kislány koromban mit nem adtam volna egy ilyen babaszoba bútorért!


..és a kicsi kályha? állítólag, valamikor használták is!


Kaptam vásárfiát is, íme az új szerzeményem, sajnos a másik már hadi viselt, fájó szívvel de lecserélem !
 Bár hiányoltam több kézműves dolgot, és kevesebb bóvlit, de sajnos ez már csak így van :(  Összességében, nagyon klassz volt és jól éreztük magunkat és a friss levegőtől, lefekvéskor nem kellett altatni minket!

9 megjegyzés:

  1. Micsoda gyönyörű táj! Biztos sok nagyon szép dolog volt! De rengetegen voltatok!

    VálaszTörlés
  2. Ez így igaz! mármint a sok szép dolog, csak sajnos már itt is egyre több a giccses bóvli!
    Szívem szerint ilyen helyekről ki is tiltanám az ilyen jellegű árusokat.

    VálaszTörlés
  3. De klassz rendezvény!!! Szép élmény lehetett, azok a fotók a hídról, micsoda táj.... gyönyörködöm!
    Valami ilyen formátumú káposztás kerámia edényt néztem ki magamnak, kívül belül mázas, úgy emlékszem fedővel, a karácsonyi vásárban. Csajos napot tartottunk és kimentünk a vásárba forralt bort inni és körülnézni, gyönyörű kézműves dolgokat láttam, te is élvezted volna! :). Még az ára is tűrhető volt a kinézett töltött káposztásnak, szerintem, mert így is hívták.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon klassz a köcsögöd! Ez kívül mázas, de belül is? Akkor nem kell áztatni, ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! én azért engedek a mosogatóba vizet és beleültetem pár percre, mert pont a külső alja nem mázas.

      Törlés
  5. Ilyen pont az én agyagfazakam is, kakasos!

    VálaszTörlés
  6. Hasonlatos az én fazekam is, csak kicsit alacsonyabb, de öblösebb. A fiam direkt a sütő középső rácsához mérte a magasságát, úgy csináltatta fazekasnál. Kívül-belül kiégetett, így nem áztattam le, aztán mégis beszívta a káposzta levét.

    VálaszTörlés