2010. december 18., szombat

Tejszínes fehér-fekete csokitorta


Szülinapra készült. Nem szívesen írom, de igen, a sajátomat ünnepeltük! nagyon kellemes társaságban.
A torta, finoman krémes, nem tömény édes, ezt díjazta mindenki. A tésztája kakaós, a krém tejszínes - fehér csokis. Akár a közelgő ünnepi asztalra is elkészíthető, dupla adagban, ha nagyobb a család, mert ez a mennyiség egy 20 cm. átmérőjű tortához elegendő.

Tortához:
  • 70 g. liszt
  • 20 g. kakaópor
  • egy csipet só
  • 3 nagy tojás
  • 100 g. cukor
  • 45. g vaj, felolvasztva és kihűtve.
Töltelékhez:
  • 500 ml. tejszín
  • 200 g. fehércsokoládé, darabokra törve
  • 50 ml. rum (ez el is hagyható)
Díszítéshez:
  • 200 g. étcsoki
  • 200 g. fehércsoki
Előző nap elkészítettem a krémet, ha ez nem áll módunkban, legalább 4 órára helyezzük hűtőbe.
A tejszínt felmelegítettem, de csak addig, amíg gőz emelkedett a felszínére, ekkor lehúztam a tűzről és hozzáadtam a fehércsokit, addig kevertem amíg teljesen el nem olvadt. Hagytam lehűlni, majd pihent másnapig a hűtőbe.Ezután, robotgéppel kikevertem.
Kivajaztam és beliszteztem egy 20 cm.-es sütőformát. A lisztet átszitáltam a kakaóval és sóval együtt. A tojásokat a cukorral addig kevertem, amíg a habverő kiemelésekor a massza "szálat" nem húzott. Hozzászitáltam a lisztes, kakaós keveréket, majd három lépésben beleforgattam. A vajat utolsóként adtam hozzá. Beleöntöttem az előre elkészített formába és előmelegített sütőben 20 - 30 percig sütöttem.Tű próbával azért ellenőrizzük! A formában pihentettem kb. 5 percig, majd kiborítottam a formából, hogy teljesen kihűljön. A dekorációhoz, külön felolvasztottam a kétféle csokit, egy tálcára sütőpapírt terítettem, erre öntöttem előbb az étcsokit, majd kanalanként a fehéret, és körkörösen összekeverve márványoztam őket. Hűtőbe tettem amíg a csoki megkeményedett.
A kihűlt tortát, 3 egyenlő részre vágtam, megtöltöttem a tejszínes krémmel. A maradékkal bekentem a torta oldalát, a tetejét habzsák segítségével díszítettem. A csokilapot kivettem a hűtőből, hagytam pár percig melegedni, majd éles késsel téglalapokra vágtam, és a torta oldalára ragasztottam. Szervírozás előtt legalább 2 órát hűtöttem.






1 megjegyzés: