2010. december 21., kedd

Puha mézeskalács


Idén is elkészítettem, szokásomhoz híven egy héttel Karácsony előtt a mézeskalácsokat. Igaz már a hétvégén elkészültek, de bokros teendőim mellett nem volt időm felrakni. Ezzel a recepttel készítem évek óta, finom puha és jól záródó dobozban, sokáig eláll. A tésztát előző nap kell begyúrni, és csak másnap sütni. Fontos, nem szabad túl sütni, mert akkor viszont kemény lesz.

Hozzávalók:
  • 25 dkg. felmelegített méz
  • 10 dkg. margarin
  • 1 egész tojás + 2 tojássárgája
  • 10 dkg. cukor
  • mokkáskanál szódabikarbóna
  • 55 dkg. liszt
  • fahéj, ánizs, szegfűszeg, gyömbér, ezekből ízlés szerint, és őrölve
Máz: 
  • a tésztából megmaradt 1 tojásfehérje
  • 20 dkg. szitált porcukorral sűrűre keverni, pár percig  a hűtőbe tenni!
A tészta hozzávalóit összedolgoztam, a gyerekekre is rá lehet bízni! ha még szükséges, adható hozzá liszt, de csak annyi, hogy puha de ne ragacsos tésztát kapjunk. Másnap 0,5 cm. vastagságúra nyújtottam , tetszés szerint kiszurkáltam,  kikent tepsire sorakozom, a megmaradt másik tojásfehérjét kissé felvertem és ezzel megkentem a figurákat, majd előmelegített sütőben, 180 fokon 10 percig sütöttem. A gáz sütőben, elég a 6 -8 perc is. Kihűtöttem, majd a mázzal írókáztam.




2 megjegyzés: