2013. szeptember 1., vasárnap

Virslis virágok és a nyereményem!


Hétfőn megkezdődik a suli, ezért sütöttem uzsonnára ezeket a tápláló virágokat, amit úgy kellett elrejtsek, hogy maradjon holnapra is! 
Annyira lefoglal a munkám, hogy közben észre sem vettem, hogy elmúlt a blog szülinapom, annyira sűrűek a napjaim, hogy ez ki is ment a fejemből. 
No, de sebaj, azért köszönöm azoknak akik hűségesen olvasnak, és követik immáron 3 éve a blogomat, nagyon hálás vagyok érte, és a sok kedves szavakért amiket kapok Tőletek !

Hankkától megérkezett a csodás nyereményem amit ezúttal is nagyon köszönök, sok szép dolgot kaptam...

És akkor a recept;

Hozzávalók:
  • 30 dkg. liszt
  • 10 dkg. rozsliszt
  • 2, 5 dl. langyos tej
  • 3 ek. olaj
  • fél kocka élesztő
  • 1 mk. cukor
  • 1 ek. só
  • 3 pár virsli
  • 10 dkg. reszelt sajt és
  • 1 tojás a tetejére.
1 dl. tejből, a cukorból és az élesztőből, kovászt készítettem, hagytam meleg helyen felfutni. 
A liszteket egy nagy tálba összekevertem, megsóztam, a már megkelt kovásszal, a megmaradt tejjel, meg a hozzáadott olajjal, puha rugalmas tésztát gyúrtam (ha szükséges, még tegyünk hozzá kevés tejet) letakarva duplájára kelesztettem. 
A megkelt tésztát 1-2 mm. vékonyra nyújtottam, és akkora téglalapokra vágtam, amekkorával kényelmesen, körbeérte a virsliket. A kis bebugyolált tekercseket egyenként vastagon felkarikáztam, kikent  tepsire körbe sorakoztattam, így alakítva ki a virág formáját. A végek sem vesztek kárba, ahová már nem jutott virsli, kicsit meggömbölyítettem, ezekből lett a virágok közepe. Felvert tojással lekentem, a közepét reszelt sajttal megszórtam, előmelegített sütőben, 190 fokon, 20-25 percig sütöttem.







14 megjegyzés:

  1. Márti, boldog Blogszülinapot kívánok, s még sok - sok finom receptet, mint ezek a virágok is, amelyek finomságuk mellett csodaszépek is:)
    Én is megkaptam Hankkától a nyereményemet, hasonló szépségeket kaptam, mint te:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! egyben neked is gratulálok a szerencsés nyereményhez!

      Törlés
  2. Drága Márti, használd egészséggel az ajándékokat, és kívánok Neked boldog blogszülinapot, továbbra is leld örömödet a blog írásában! :) Szuper kis virágokat sütöttél, én is el fogom készíteni az én Ádámomnak, nagyon szereti a virslit mindenféle formában! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm itt is, a rengeteg sok mindent!

      Törlés
  3. Kedves Márti, sok boldog blogszülinapot kívánok sok-sok receptekkel!!
    Csodálatos ajándékokat kaptál!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) és pont a blog szülinapomra jött meg a csomag!

      Törlés
  4. Boldog blogszülinapot kívánok:) A nyereményedhez gratulálok, használd egészséggel:) Nálunk is nagyon szeretik a gyerekek a virslit, nagyon szépek a virágaid. Nálunk már a 3. hét kezdődik az iskolából, de hát nem tehetünk semmit ellene:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Ó, szegény gyerekek, akkor biztos előbb kezdődött a vakáció.

      Törlés
  5. Nagyon boldog blogszülinapot kívánok! Nyereményedben gratulálok használd egészséggel! A virslis sütid nagyon guszta, annyiszor szerettem volna már én is elkészíteni de valahogy mindíg más jön sorra:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is nagyon köszönöm! Már láttam én is más blogon, de mivel nem emlékeztem a technikájára. így oldottam meg.

      Törlés
  6. Boldog blogszülinapot kívánok, és még sok finomságot Tőled Nekünk! :)
    Használd egészséggel a nyereményed, sok hasznos dolgot kaptál.
    A virslis virágok pedig szépek lettek. :)

    VálaszTörlés
  7. Márti, Boldog Blog Születésnapot kivánok, és gratulálok a sok kedves nyeremény ajándékhoz!
    A virslis virágocskák nagyon kinálják magukat, és igazan guszta és finomak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is külön köszönöm :) Remélem már jól vagy!

      Törlés