2013. július 1., hétfő

Meggyes habszelet


Tombol a meggy szezon, ki nem hagynám a vele készült sütiket, mert nagyon szeretjük! A cukormáz, a legutóbbi citromos süti alapján készült.

Hozzávalók (8 nagy szelethez) :
  • 3 tojás
  • 10 dkg. porcukor + 10 dkg. a mázhoz
  • 15 dkg. liszt
  • 2 tk. sütőpor
  • 70 dkg. magozott meggy
  • 3 dl.tejszín
  • 1 cs. vaníliás cukor.
A tojásokat a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet, közepes tepsibe öntöttem. Csak az  egyik felére, sűrűn meggyet szórtam, előmelegített, 180 fokon 12 percig sütöttem.
Sütés után, kiborítottam, és hosszába kettévágtam, majd háromszögű szeletekre vágtam mindkét tészta csíkot. A megmaradt meggyet összekevertem 2 ek. cukorral, összepasszíroztam, (a levéből pár kanállal kiszedtem a mázhoz) majd a tészta meggyes felére kentem. A porcukrot a meggylével összekevertem, sűrű, kenhető masszává.
 A tejszínt a  vaníliával, kemény habbá vertem, a már kihűlt meggyes tésztán elosztottam, a másik felére kentem a cukormázat, majd a habra igazítottam. Fogyasztás előtt, 1-2 óráig hűtőbe pihentettem.



7 megjegyzés:

  1. Ó de nagyon guszta! Egy szeletkét ha nem fogadtam volna meg magamnak hogy most nem , bár lehet hogy ha itt lenne előttem bűnöznék!:) Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Tombolhatna egész évben a meggyszezon:-) Nagyon szeretem a vele készült sütiket! Hát még ha habos is, mint a Tied! Nagyon étvágygerjesztő!

    VálaszTörlés
  3. Nem, itt sajnos nem tombol a meggyszezon:( Nagyon mutatós a sütid, nagyon szép pasztell színű a teteje is és meglepően egyszerű:)

    VálaszTörlés
  4. De nagyon mutatós sütemény! :) El tudom képzelni, mennyire finom a meggyes tészta a habbal és a cukormázas felső lappal! :)

    VálaszTörlés
  5. Ó ez mennyire finom lehet!:) Nagyon guszta a képen.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon köszönöm, mindenkinek a hozzászólást! lehet, hogy rátérek a sütis blogra? mert ezekre mindig özönlenek a megjegyzések :)

    VálaszTörlés