2011. október 3., hétfő

Brie sajtos, fügés panini


A panino, olaszul szendvicset jelent, amit sonkával, sajttal, fokhagymával bedörzsölve fogyasztanak. Nagyon egyszerű, és baromi finom vasárnapi reggelink volt! Az eredeti panini-től eltérve, én most nem tettem bele sonkát. Brie, sajtot is csak most ettem,  így a füge mellé ez került a szendvicsbe.

Hozzávalók:
  • 4 szelet szendvics kenyér
  • két nagy szelet sajt
  • 1 füge
  • vaj.
A kenyérszeleteket, kívül belül megvajaztam, közé raktam a sajt szeletet és a felkarikázott fügét, két szelet kenyeret összeborítottam.  A  grill serpenyőt felhevítettem,  beleraktam a megkent kenyereket, lefedve, lassú tűzön előbb az egyik, majd a másik felét sütöttem ropogósra. Lehet szendvics sütőben is, de a külső megvajazott rétegtől még finomabb a kenyér! Forrón tálaltam.

19 megjegyzés:

  1. Guszta, biztosan nagyon finom! Fügét még így nem ettem, nem tudom elképzelni hogy milyen lehet az íze, de már magában a sajt ezzel a guszta kenyérrel is finom lehet!:)

    VálaszTörlés
  2. Még sosem ettem fügét, nagyon finom lehet ez a szendvics, szeretem az ilyen reggeliket! :)) Most le is csúszna ez a kettő!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak hangzik, az a megolvadt sajt, és a füge..., de én itt nálunkfele sehol sem látok fügét, pedig annyi jó fügés receptet olvastam mostanában.

    VálaszTörlés
  4. Biztosan nagyon finom, a fügével pedig kivételesen finom lehet. Nyers fügét ettem, isteni, így a szendvicsben sajttal, nagyon jól harmonizálhatnak.

    VálaszTörlés
  5. Guszta nagyon biztosan nagyon finom, ötletes!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon étvágygerjesztőek ezek a szendvicsek:) A briet is meg a fügét is nagyon szeretem, de így együtt még nem próbáltam, isteni íze lehet.

    VálaszTörlés
  7. Tényleg nagyon étvágygerjesztő! Jöhetne :)

    VálaszTörlés
  8. Éva, savanykás-édeskés az íze, jól kiegészítik egymást!

    VálaszTörlés
  9. Barbi, a füge is, nagyon finom, szerintem! állítólag meg kell hámozni,de olyan puha volt, hogy azt is rajta hagytam, a szendvicsbe, nem is volt pluszba.

    VálaszTörlés
  10. Kati, én az Auchanba vettem!

    VálaszTörlés
  11. Mrita, valóban így van :)sülve is isteni :)

    VálaszTörlés
  12. Ottis, köszönöm az elismerést :)

    VálaszTörlés
  13. trollanyu, nekem is első próbálkozásom volt, és jól sült el!

    VálaszTörlés
  14. A friss füge, valahogy eddig kimaradt az életemből, de már több helyen is láttam, és szuper finomságok készültek belőle. A paninid is nagyon tetszik! Hétvégén meg is nézem a fügét a piacon. :)))

    VálaszTörlés
  15. Én először Horvátországba ette, ott volt egy nagy fa, hatalmas fügékkel. Amikor eljöttünk, a panzió tulajdonostól kaptunk egy nagy szatyorral,otthon, lekvárnak elkészítettem. Annak azért ott, más íze volt.

    VálaszTörlés
  16. Most olvastam el a sok megjegyzést. Száritott fügét sokat ettem,illetve ebből készült édességeket. Van egy fügebokrom, de még kicsi, nem terem.Nemrég kaptunk többkilónyi finom édes fügét. Abból idén több üveg lekvárt főztem be, és kipróbáltam, hogy lekarikázva-szeletelve lefagyasztottam. Nagy adag salátával, balzsamecetes-mézes öntettel, grillezett sajttal-pirítóssal isteni a négybe vágott, rózsaszín belsejű füge......

    VálaszTörlés
  17. Bori, jó ötleteket adtál! Láttam Nálad a füge lekvárt:) Budapesten rendszeresen jártunk a Gellérthegyre a gyerekkel, ott is láttam, de soha nem értek be, zölden fonnyadtak szét. Reméljük a Tiéd idővel, majd terem és beérik!

    VálaszTörlés