2011. augusztus 25., csütörtök

Savanyúság uborkával, paprikával, hagymával


Nagyon egyszerű, és  finom savanyúság télire, de, az elkészítése után két héttel már fogyasztható. Szóval, azt javaslom, készítsétek el, 2 hét múlva megkóstoljátok, és ha bejön, lehet raktározni télire is belőle!

Hozzávalók:
  • 2 kg. uborka
  • 5 db. zöldpaprika
  • 3-4 hagyma
  • 500  ml. víz
  • 500 ml. ecet (9 %)
  • 2 ek. cukor
  • 2 ek. jódmentes só
  • 1-1 ek. mustármag, szemes bors, 2-3 babérlevél.
Az alaposa megmosott zöldségeket, felkarikáztam, a hagymákat gyűrűire szedtem, enyhén besóztam, összekevertem és hagytam állni, kb.15 - 20 percet, ezután, kinyomkodtam a zöldségeket és kimosott, üvegekbe adagoltam. 
A vizet az ecettel, sóval, cukorral, fűszerekkel felfőztem, majd forrón a zöldségekre öntöttem, hogy ellepje. Rácsavartam a tetejét. Egy nagy lábos alját kiraktam újságpapírral, ráhelyeztem a megtöltött  üvegeket, felöntöttem annyi meleg vízzel, hogy félig ellepje őket, lassú tűzőn hagytam főni. A forrás akkor kezdődik, amikor az üveg belsejében már buborékok jönnek fel. Innen számítva kb. 45-50 percig főztem. 
Lefedve, vagy egy nagy konyharuhával beborítva, vagy ha van megfelelő fedőnk az is jó, a vízben hagytam kihűlni, csak ez után tettem a helyére. 


4 megjegyzés:

  1. Jól hangzik ahogy olvasom, biztos nagyon finom!Guszta az üvekben is!

    VálaszTörlés
  2. Szegény anyukám minden évben készített ilyeneket. Elfogadnék pár üveggel,mert imádom:) Jópofa az üveged.

    VálaszTörlés
  3. trollanyu, nekem is elsőre az otthon készített csalamádé jutott róla eszembe.

    VálaszTörlés