2011. március 5., szombat

Újhagymás sonkás batyuk


Vendégvárónak készült! Nagyon finom, és laktató. Sokat törtem a fejemet, mit is süssek, mindamellett, hogy még egy tortát is kéne süssek, holnap Nagybátyám szülinapjára vagyunk hivatalosak, aztán erre esett a választásom. Már a tavaszias, ízeket csempésztem bele, akár Húsvétra is megsüthető majd.

Hozzávalók:
  • 1/2  kg. liszt
  • 2 dkg. élesztő
  • 4 kanál langyos tej
  • 2 tojás+ 1 lekenni
  • 6 kanál tejföl
  • 6 kanál olaj
  • só.
Töltelék:
  • 1 cs újhagyma
  • 20 dkg. reszel sajt
  • 15 dkg. füstölt sonka.
Az élesztőt a langyos tejjel és egy csipetnyi cukorral felfuttattam. Tálban  összegyúrtam a lisztet, 2 tojással,  sóval, a tejföllel,  az olajjal és a felfutott élesztővel. Jól összegyúrtam,  meleg helyen hagytam a duplájára kelni. Ezalatt elkészítettem a tölteléket; az újhagymát apróra vágtam, a sonkát úgyszintén, a sajtot lereszeltem, ennek csak a háromnegyedét kevertem a töltelékbe, a többivel a végén megszórtam. Alaposan összekevertem.

Tavasz a szemeimnek!
A tésztát ujjnyi vastagságúra kinyújtottam,egyenletes kockákat vágtam belőle, majd mindegyik közepére halmoztam a töltelékből, a négy sarkát átlósan összefogtam, kikent tepsibe sorakoztattam, felvert tojással lekentem, megszórtam tökmaggal, és a maradék reszelt sajttal, 180 fokon kb. 30 percig szép pirosra sütöttem.

1 megjegyzés: