2010. augusztus 31., kedd

Mákparfé, szilva öntettel

Egy régebbi újságban találta a receptet, a fiam imádja a mákos dolgokat!


  • 2,5 dl tej
  • 15 dkg őrölt mák
  • 1 citrom reszelt héja
  • fél mokkáskanál őrölt fahéj
  • 3 tojássárgája
  • 10 dkg méz
  • 3 dl tejszín
 Öntethez:
  • 30 dkg magozott félbevágott szilva
  • 4 evőkanál cukor (de lehet több is ha savanyúbb a szilva)
  • 2 evő kanál balzsamecet.
A tejet felforraltam, és a mákot beleszórtam. A citrom reszelt héjával, meg a fahéjjal ízesítettem, állandóan kevergetve 1 perc alatt sűrűre főztem. A tűzről lehúzva, a tojások sárgáját is hozzákevertem, majd hűlni hagytam. A tejszínt kemény habbá vertem, közben a mézet belecsurgattam, a  már kihűlt mákkal lazán összevegyítettem, majd kiöblített szögletes formába simítottam, és a mélyhűtőbe kifagyasztottam,(4 óra alatt ).

Közbe az öntetet is elkészítettem.A  gyümölcsöt a cukorral rövid ideig főztem,(1-2 percig) amíg mártás sűrűségű lett, ekkor hozzáadtam a balzsamecetet és lehúztam a tűzről.
A formát egy pillanatra forró vízbe állítottam, így könnyen szeletelhető lett a parfé,  forró szilvaöntettel kínáltam.

2 megjegyzés: