2014. március 12., szerda

Túrófánk


Tudom, hogy már elkezdődött a nagyböjt ( hátha nem késtem el vele) ha mégis van, aki ezt betartja,  feltétlenül mentse el legközelebbre ezt a receptet!

Hozzávalók:
  • 25 dkg. tehéntúró
  • 5 dkg. vaj
  • 2 tojás sárgája
  • 1dkg.élesztő
  •  1 ek.  tej
  • 20 dkg.liszt
  • 1 citrom reszelt héja
  • csipetnyi só
  • 2 ek.cukor.
  • lekvár,vaníliás porcukor a tálaláshoz.
A túrót, a puha vajjal, és a tojások sárgájával habosra kevertem. A tejben az élesztőt feloldottam, hozzáadtam a lisztet, cukrot, sót, reszelt citromhéjat, és az egészet alaposan összedolgoztam. 1 órát pihentettem, majd ping-pong labda nagyságú gömböket formáztam a masszából. Bő, forró olajban pirosra sütöttem. Tetszés szerint lekvárral, porcukorral megszórva tálaltam.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Egyszer már én is elkészítettem és nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt már próbálkozásom,akkor szörnyű lett,de nem adtam fel,így most sikerült!

      Törlés
  2. Nálunk fánk jöhet bármikor:-) Helyes kis fánkocskákat sütöttél!

    VálaszTörlés