2014. október 12., vasárnap

Mézes lapokból, akár torta


Nem vesztem el, csak átalakulóban vagyok... Rég voltam, tudom, azért remélem még olvastok!
Kissé alkalmira sikeredett ez a torta, ami sütinek indult, talán a díszítése miatt, eljátszadoztam a karamellel, és ez lett belőle.

Lapokhoz:
  • 4 tojássárgája
  • 1 ek. margarin
  • 3 ek. méz
  • 6 ek. cukor
  • 1 kk.szódabikarbóna
  • 2 ek. citromlé
  • 40-45 dkg. liszt.
Habhoz:
  • 4 tojásfehérje
  • 15 dkg. cukor
  • 1ek.baracklekvár.
 Díszíteni:
  • 4 ek. kristálycukor.
A tojások sárgáját a cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam a margarint, mézet, szódabikarbónát, amit előtte elkevertem a citromlével, legvégül apránként a lisztet, és puha tésztát gyúrtam belőle. 5 egyenlő részre osztottam, egyenként kinyújtottam, kikent sütőlemezen, egyenként 160 fokon, kb.15 perc alatt, kisütöttem őket. Lehet szögletes formára is nyújtani, sütni.
A tojásfehérjét cukorral kőkemény habbá vertem, a végén hozzáadtam a lekvárt. A kihűlt lapokat megkentem a habbal, én hagytam az oldalára is, de nem kötelező. 
A cukrot addig melegítettem, amíg szép barnára pirult, kicsit hagytam hűlni, majd egy villa segítségével szálakat húztam belőle, hagytam száradni pár percig, ezzel díszítettem a tetejét. Hogy könnyen szeletelhető legyen, érdemes előtte pár órát hűtőbe pihentetni. 



15 megjegyzés:

  1. Jó hogy itt vagy. Nagyon szép torta lett és a díszítés is ötletes . De szívesen elfogadnék most egy szeletet belőle. Milyen nagyra nyújtottad a tortalapod ?

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Jelentkeztél anno a Bloggerek Világa blogra ezzel az oldallal. Az volt a feltétel, hogy megjelenjen a logó és a Bloggerek Világa blog linkelve a blogodon. Most ellenőrzöm a logót, nem találom, így lekerült a blogod az oldalról.
    Sok sikert továbbra!

    http://bloggerek-vilaga.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  3. Csábítóan szép lett!, nagyon elegáns!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet eszembe sem jutott volna!!! :)

    VálaszTörlés
  5. Hiányoznak a receptjeid, Márti!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Wow, absolutely fantastic blog. I am very glad to have such useful information.

    VálaszTörlés