2014. április 27., vasárnap

Borókabogyós, fehérboros nyúlcomb




 Biztosan észrevettétek, hogy ritkábban posztolok. Kevés időm van a hobbimra, rengeteget melózom, de nagyon szeretem és élvezem amit csinálok, ezért szívesen hoz az ember áldozatokat! 
Persze, azért főzök rendszeresen ugyan úgy mint eddig, csak éppen,  nagy mennyiségben, több napra.
Most egy kicsit úgy érzem erőre kaptam, remélem kitart sokáig ez az erő, sőt, amit évek óta halogattam, azt most a hétvégén bepótoltam, nyulat főztem! 
Gyermekkoromban, még amikor a nagyszüleimmel laktunk, Apám évekig tartott nyulakat, ezért nem idegenkedek tőle, sőt, kifejezetten vágytam rá. Az megint más kérdés, hogy a családom 2 férfi tagja másképpen vélekedett a nyúlhúsról...nekik mást főztem.

Hozzávalók:
  • 4 db. nyúlcomb
  • 2 db. sárgarépa
  • 2 nagy fej hagyma
  • 1 szál zöld fokhagyma
  • 4-5 szem borókabogyó
  • só, bors, paprika
  • 2 dl. fehérbor.
A hagymát, fokhagymát apróra vágtam, kevés olajon üvegesre pároltam, hozzáadtam a combokat, sóztam, borsóztam, paprikáztam, hozzáadtam a megpucolt, felkarikázott sárgarépát, borókát, felöntöttem a borral, és még egy kevés vízzel, lefedve lassú tűzön puhára főztem. Nagyon hamar megpuhult. Puliszkával ettem.






8 megjegyzés:

  1. Én nagyon régóta nem ettem nyul hust, de igazán guszta, és nagyon finomnak néz ki, és jó kis recept is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen,én is,ezért is főztem. Recept,a kútfejemből :)

      Törlés
  2. Nálunk csak a férjem nem eszi meg, a gyerekek és én szeretjük a nyúlhúst. Finoman készítetted, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka, akkor Te szerencsésebb helyzetben vagy!

      Törlés
  3. Finom az ízesítése! Szeretem a nyúlhúst, de egy egy-két alkalommal sikerül beszereznem, olyankor jó t eszünk belőle 1-2 napig :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondom,hogy rendszert csinálok belőle,nem szívesen főzök csak magamnak,hiába szeretem.

      Törlés
  4. Nagyon guszta és biztos finom is ! Annyira a nyúlhús számomra nem gyakori talán egyszer ettem, a puliszkát viszont ismerem és szeretem! Azért a nyusziból is elfogadnék egy kis kóstolót:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csirkecombhoz hasonlítanám az állagát! A puliszkát,mi is minden formában szeretjük, sűrűn készítem, akár pörköltek mellé is.

      Törlés